Iklan sat

Saturday, January 19, 2013

The BIG first step..



Sejak 2 menjak ni aku sangat2 suka baca blog TTCian.
Baca macam mana effort diorang.
Apa yang yang diorang buat.
So I took one step back.
I need to start somewhere.


So I decided to see doctor.
Dengan period yang berterabur.
I just want to know what is my problem.
Cerita dengan Azah pasal semua ni.
Then die suggest pergi satu klinik ni
Doktor nye perempuan
So aku tak malulah sangat nak bercerita pasal ni.
So aku pergi junpa Dr Rozita ni.
Di Klinik Amal dan Surgeri di Semabok.
Then aku pun gi la klinik tu.
Then sampai aku lepas register semua aku terus masuk jumpe doktor.
Kebetulan takde orang.

Aku cerita la history period aku.
Berapa tahun dah kahwin.
Then citerla SA keje kat Singapore.

Then die scan perut aku.
Nervous weyh.
Ye la kan.. Tak pernah..
First time nih.
Then die kate rahim aku okey tapi terkebelakang sket.
Die kate takde problem sangat sebab ada je orang rahin terkebelakang ni mengandung.
Then die kata "saya nak bagi awak ubat subur pun tak boleh awak jauh dengan suami sebab bila makan ubat subur ni awak kena bersama dengan suami."
Then dia kata lagi "Awak kena kurangkan berat badan ni kita maybe boleh betulkan hormon awak".
Then aku dengar je dengan sebaik mungkin.
Takkan nak melawan cakap doktor.
Then dia suruh datang balik hari ke 21 period untuk cek hormon.
Nak cek telur aku ade ke takde.
Then die bagi aku folic acid dulu.
So now aku makan folic acid ni dulu.
So that is my first step.
Mungkin bende remeh and kecik bagi orang lain.
But it took me a courage to do it.
InsyaAllah 29 hb ni aku gi balik klinik tu untuk cek hormon.
Hopefully everything is ok.
InsyaAllah
Pray for us guys.

Anis dah lahir Baby BOY.
One day before birthday Bonda. 11.1.13
Muhammad Tuah Adam
Love you Baby Tuah..
Nanti kita celebrate birthday same2 ye.



JAZAKUMULLAHU KHAIRAN KATHIRA

4 comments:

mota said...

Good step!!

Haritu pun kami jumpa doktor.

Doktor rekemen ubat betulkan hormon

NH said...

Thanks Mota.
Doakan kami ye.

azah said...

Yes, I support you beb! always be.

Jangan lupa doa pada Allah selalu:)Dia yang berikan segalanya untuk kita !

NH said...

Thank you sahabat atas semua tunjuk ajar dan bantuan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...