Iklan sat

Thursday, November 11, 2010

15 tahun yang lalu.....


Hari ni keputusan UPSR keluar. Ramai gak Dapat straight A.. Hehehehe...Tahniah Farah Nabihah (anak achik Lina) dapat 5A.

Mengimbau 15 tahun dulu (lama giller tuh)time tuh aku 4 subjek + 1 lagi subjek IQ:

Minggu peperiksaan:
Nervous kot.. aku x pasti tapi aku tahu aku nervous.. Aku klau nervous memang aku diam je.. And aku memang pasti aku x banyak cakap. Banyak nasihat dari abah n mama untuk aku pada pagi isnin tu. Aku angguk kan aje. Yes, memang aku ingat detik2 itu tapi aku x igat la ape butir2 nye.. cume paling aku ingat abah kate "jangan kelam kabut nak cepat habis je semak betul2" . Hari pertama subjek BM.. memang senang la cume karangan aku x confident sket sebab tibe2 xde idea nak wat karangan yang best jadi aku play safe wat karangan yang standard macam aku wat dalam latihan sebelum ni. Masa rehat adalah yang paling best sebab abah datang bawak McD yeayyyy.. adelah dalam 2-3 hari exam abah datang bwk McD.. yang best tuh makan dalam kete sambil mengulas2 soalan exam n pass kan kat abah soalan tu.. ade gak kadang2 abah dtg ngan mama.. time tuh bile dapat McD macam dapat makan Tony Roma's je rasenye.. Subjek yang paling aku igat selain Bm tu adalah subjek Math n IQ.. aku pun time tu x tahu ape jadahnye IQ tuh cikgu pun jarang2 cakap alih2 ade je pekse nye. Subjek Math kertas 2 (aku batch yang pertama ade kertas 2-subjektif ni). paling aku ingat soalan no 20 (time tu ade 20 soalan je jadi soalan yang last la). Pengawas peperiksaan datang kat aku tunjuk2 soalan tuh.. pointed dgn jari telunjuknye kat soalan tu.. aku duduk paling belakang.. aku pun blur2 kenapa die tunjuk soalan tu.. aku baca banyak kali buat banyak kali aku rasa aku x silap lagipun mmg aku suke math ni. then aku rasa aku yakin dgn jawapan aku then aku wat dek je.. aku hafal soalan tuh keluar je dr exam hall aku tulis balik soalan tuh dengan mcm mn aku jawab aku nak tunjuk kat abah. then abah kate klau betul la aya wat camtu kire btulla die saje nak test aya kot.. subjek IQ pun best gak sbb bg aku soalan die mmg mencabar.. ade x tahu aku hentamkan je.. ni je satu2 nye subjek aku main hentam.. hahahaha.. Sepanjang exam yang mana kertas 1 tu aku bwk blik kertas tjk kat abah then abah akan tanda kertas tu n tulis result die kat planner atas meja tp page blakang2 konon taknak tunjuk kat aku la. tapi dah terejal kan aku nih aku curi2 tgk gak.. hahahahah..for soklan subjektif ade yang aku igt aku share je ngan abah.. huhuhuhu

Lepas UPSR mmg time yang paling heaven sebab x yah study so dtg class asyik main je.. sampai bwk hbs game2 yang ade kat umah.. bleh makan2.. kelas pun cikgu x masuk.. hehehehehehe

Hari Keputusan:
Now time dapat result... Aku boleh dikatakan students yang ada harapan la time tuh chewah.. jadi duduk kat kelas no 1 6K x silap.. So bile tahu hari tu results kuar aku pun x tahu kenapa kawan2 aku kat kelas no 1 ni pakat2 nangis.. nangis takut kot.. aku cool je (berlagak lak).. then aku g kelas 6M ade gak kawan aku kat situ ramai gak nangis.. pening aku.. pastuh aku g lak kelas 6B kat situ ade cona, aza, winnie n sebagainye.. diorang ni geng tunggu ayah2 datang time balik.. geng2 ketuk kuman aku la time tunggu abah lambat sampai.. mak n ayah diorang pun lmbt jadi kitorang meladi(bermain) dulu la.. diorang ni cool je.. huhuhu siap duk gelak2 lagi.. so aku duduk ngan diorang la... hahahahah.. masa tuh gurubesar g amik results dgn sorang office boy skolah ni.. time diorang nmpk office boy ni blk lagi la si budak2 6K n 6B ni dok reyau (nangis).. ish ish ish.. aku ke yang xde perasaan.. tapi aku diam je la.. cuak gak dowh.. tapi office boy tu kate results bkn dgn die.. jadi diorng ni cool sket.. dalam kul 10 camtuh nmpk lak guru besar lagi la meraung bdak2 nih.. hahahah.. klakar lak time tu.. skang klakar la.. tapi time tuh aku sabarkan diorng.. klau gelak aku takut keputusan aku teruk. then cikgu2 meeting.. Dalam kul 11 kami di kumpulkan kat dlm kelas masing2.. time tuh x ramai parents yang datang.. so die panggil name sorang2 bg tahu results. Alhamdulillah bila nama aku dipanggil aku dapat 4A.. Yahhhoooooo... time tuh x ingat ape terus g public phone (time ni bdak2 skolah x pakai hp lagi) nak call mama n abah.. ramai giller org beratur kat situ. And semestinye yang beratur tuh sume yang dapat 4A.. call mama n abah dapat la ucapan tahniah... heheheheh... balik tuh dapat tahu Abg Mus (sepupu aku) pun dapat 4A gak. die lagi kesian time pekse demam denggi sib baik dapat 4A gak.. Alhamdulillah.. Keesokkan harinya ade perhimpunan sape yang dpt 4A dipanggil ke stage dapat la pen (parker kot) sorang satu.. ntah mane ntah pen tu.. aku ni time kecik2 barang suke letak merata (sekarang ni ade gak kot... :D.. heheheheehe)...

Hadiah yang aku dapat dari Cikgu aku blanje McD (McD lagi.. hehehe skolah aku depan The Weld Jln Raja Chulan tuh jadi McD la yang dekat) siap g the weld tuh time skolah lagi cikgu aku tu bawak.. Hadiah dr mama n abah byk sgt sampai x terbilang.. hehehehehe.. yang mesti ade makan steak kat The Ship.. Kak Suri pun bwk gak makan steak kat The Eden.. hehehehehehe

Itula salah satu detik2 manis aku 15 tahun dulu di SRK ST Mary.. rindu dowh kat skolah tu.. skang skolah tu dah pindah kat Selayang...


Gambar Kem Motivasi UPSR. ni je gambar yang aku ade time darjah 6 huhuhuhu...


p/s: aku excited sangat menaip kalau salah eja ke ape ke faham2 sendiri la ye...

3 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
tahniah..yang lulus upsr
anak buah gua yang kembar dapat 5A ke dua duanya ...kopak duit gua beli hadiah

hunny d bunny said...

hehehehe... ingat lagi time tuh...tiap2 minggu hampa asyik dapat blanja je..heheheh.tapak sekolah tu dah jadi service apartment tau Aya. Depan tu dah ada AFFINBANK!!!! (tompek den koje)

NH said...

Brutal: xpe xpe tuh pembakar semangat.. Seb baik ade sorang je sepupu or anak buah yang amik upsr thn ni.. klau ramai lagi ramai le dpt 5A mmg kopak gak ar.. Hehehehe.. Bdak2 skrang makin pandai as ade byk source of learning..

Kak Hani: Huhuhuhu... tu lah.. time tuh ekonomi elok kot suma pakat2 nak blanja.. hahahah.. time flies really fast kan.. sedih je bile lalu situ tgk dah xde skolah.. dlu ade lagi.. mural tepi bangunan tu aya la yang lukis tau... hehehe.. actually aya kaler kan je... now all gone..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...