Iklan sat

Monday, November 19, 2012

Tolong doakan untuk GAZA.

Kita telah dikejutkan dengan kisah anak2 kecil di bom di Gaza.
Ya Allah
Sedih.
Cukup sedih.

Di saat saya memang inginkan cahaya mata ini
jiwa cukup sedih bila mata terlihat wajah anak2 kecik di bom.
Jika anak2 ini dibawa ke Malaysia
saya yang akan beratur di barisan paling depan untuk ambil mereka sebagai anak angkat.


Doa sahaja yang mampu saya hulurkan
selain wang ringgit yang tidak seberapa
moga2 tak ada pihak yang ambil kesempatan atas keperihatinan rakyat2 Malaysia
tetapi yang pasti doa akan didengari Allah
Doa akan sampai ke Pencipta kita
Doa adalah senjata paling kuat
Pada setiap detik saya berdoa agar merekadi Gaza terlindung dibawah rahmat Allah

Bila diserang Israel keluar pulak cerita boikot memboikot barangan mereka
paling hot sekarang ni McD Starbuck Subway Tesco dan lain2.
macam2 pendapat saya baca
ada yang mengutuk
suruh boikot
bagi yang mengajak, bagus
Alhamdulillah
tapi saya tak faham kenapa ada juga status2 sinis dari para peng'ajak' itu
ajak, ajak dan terus mengajak.
bukankah itu bagus
dari awak hentam sana hentam sini
pada yang tidak sependapat dengan awak
kan bagus jika awak hanya terus ajak PADA sapa yang mahu
kerana
tindak tanduk seseorang itu hanya ORANG ITU yang memilihnya
mungkin hari ini tidak lagi bukak hati nya untuk turut serta
tapi
BERKAT DOA kita
dia akan turut serta satu hari nanti
JANGAN pula niat baik kita sia-sia saja

Tetapi bagi saya DOA PALING UTAMA
DOA untuk kita dan semua muslim dan muslimat di dunia ini.

Mereka di Palestin sudah tentu2 syahid di jalan ALLAH
Kita pula?
Daripada hendak membuat pahala
dapat pula dosa dengan kata2 keji dan ayat2 maki menyakiti hati orang lain
Nauzubillah
minta di jauhkan sifat sebegitu.

Saya terjumpa artikel ini dan sangat menyukainya.
Saya tak tahu anda bagaimana.
Tapi saya SANGAT SUKA.

http://nikminijournal.blogspot.com/2012/11/pray-for-gaza.html

"Israel tidak dapat dihancurkan dengan boikot,maki-makian dalam fb,derma dan status-status sedih dalam fb,perkara itu mungkin nampak baik tapi hakikatnya tidak membantu kerana bantuan sebenar ialah daripada allah..bila kita doa kpd allah dgn cara yang betul spti yang nabi ajar dan jaga amalan2 soleh kita,israel akan hancur dgn sendirinya..lihat sendiri bagaimana allah hancurkan musyrikin dlm perang badar?bukan duit derma yang hancurkan mereka,bukan senjata yang hancurkan mereka,bukan tentera sahabat yang hancurkan mereka..tapi allah sendiri hantar tentera malaikat hancurkan mereka melalui berkat kesabaran dan DOA YANG SAHIH dari nabi dan sahabat serta menjaga amal2 yang soleh......saya faham perangai manusia yang suka perjuangan dalam kemewahan akan mencela sy kononnya sy mengkritik usaha mengutip derma utk palestin,memboikot produk yahudi,berdoa dan status sedih2 dlm fb ttg palestin..tidak,tidak,tidak..teruskan usaha itu,yang saya ingin nyatakan ialah JANGAN TINGGALKAN USAHA YANG PALING BAIK YANG DIAJAR RASULULLAH"

Ya Allah, Selamatkan Hamba Mu..








JAZAKUMULLAHU KHAIRAN KATHIRA


2 comments:

Unknown said...

sedih kan... Ya Allah selamtkan lah umat islam di Gaza..

NH said...

Doa Doa dan terus BERDOA ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...